Веќе две години полиците на Моравскиот маркет, необична продавница што се наоѓа недалеку од црквата Вознесение во Чачак, се полни со локални производи, односно се што е направено од малите производители од Чачак, Горњи Милановац и Лучан. Околу 450 производи, меѓу кои зимница, кисели краставички, бројни џемови, слатка, ракија, мед, суви сливи во чоколадо, брашно, чаеви, кисела зелка, моравска свинска маст, сланина, како и сувенири од регионот, може да се купат во живо на улицата Бате Јанковиќа 48 или да се нарашаат онлајн на Моравскиот маркет.
„Идејата да се формира Моравскиот маркет се јавила по дискусија за тоа што треба да се направи за да бидат повидливи локалните мали производители, односно луѓето кои се занимаваат со производство на храна.

„Испораката се врши преку курирски услуги до адресите на купувачите, а кој сака да го види производот, да ја прочита декларацијата или да го вкуси, може да дојде во нашата продавница“, вели Недељко Радуловиќ, менаџер на ЛАГ Чачак – Горњи Милановац, за Приказни со душа.
Во Моравскиот маркет има околу 450 производи произведени од 52 производители, претежно од рурални средини. Најбројни се земјоделските фарми, а има и претприемачи, земјоделски здруженија и неколку здруженија на жени.

Целта на оваа благородна идеја е да се зачува селото, односно руралната средина преку моделот на преработка на храна на фармите и развој на руралниот туризам.
На овој начин, домаќините од Чачак, Горњи Милановац и Лучани заедно ги продаваат своите производи, а во исто време се поддржува идејата за купување локални производи кои се произведуваат на територијата на овие три општини и од домашни, локални суровини.

Во близина на Чачак е селото Жаблаќе, овде се наоѓа семејната компанија Поло, која веќе 33 години е позната по производство на квалитетна зимница, џемови, слатки, сокови и други производи од овошје и зеленчук.
Цане Јовановиќ, кој ја води оваа компанија со семејството и брат му Дане, раскажува дека во 90-тите години како веќе искусен планинар сакал да отвори туристичка агенција за викенд туризам по примерот на словенечките агенции, но сепак се одлучил за преработка на овошје и зеленчук.
Семејно започнал со јаболков и вински оцет, па со текот на времето во асортиманот додал корнишони и пиперки, а потоа и цвекло, ајвар, феферони и се друго што влегува во популарната „кисела програма“. Тие денес располагаат со 84 производи и третина од своето производство го продаваат преку синдикатите во компаниите низ Србија, а остатокот во малопродажба, како и преку онлајн нарачки на Моравскиот маркет.

„Во последните три години најбарана ни е туршијата во која одат: пиперките, зелените домати, карфиолот и морковот, а луѓето се чини дека го сакаат оригиналниот вкус, бидејќи правиме се по стар класичен рецепт, со пастеризација без конзерванси и адитиви. Не смеам да ја заборавам нашата слатка програма со џемови, слатки, чоколадни сливи, сокови“, вели Цане.

Неговата сопруга Снежана додава дека слаткото сеуште го „нишаат“ во тенџерињата, а врвен квалитет добиле откако користат вакум – испарувач и го варат на температура од 54 степени. На овој начин сите природни ароми, бои и вкусови остануваат во џем, слатко, ајвар.
Во последно време многу се бара слатко од тиква и џем од јаболка со цимет“, вели Снежана за Приказни за душа.