Конзервирањето (зимското складирање) на прскалките е една од најважните мерки за одржување на механизацијата пред да започне зимата.
Набавката на погонски или приклучни земјоделски машини е се повеќе застапена кај просечниот земјоделец , а исто така тоа за нашите простори значи и издвојување на голем дел од буџетот на земјделците . Дури можеби тоа да заначи и задолжување односно инвестиција направена со помош на кредит. Ова е причината зошто земјоделците треба својата механизација редовно да ја одржуваат, сервисираат, чистат и да ја конзервираат во периодот кога машините „одмараат“ .
Правилната припрема на прскалките и атомизерите пред почетокот на зимата треба да се одвива на следниот начин:
1. По завршувањето на последното прскање, темелно исчистете ги сите делови на распрскувачот, внатрешноста на резервоарот (оставете чиста вода низ цевките и млазниците), а исто така треба треба темелно да се исчистат и сите надворешни делови на распрскувачот.
2. Откако ќе завршите со чистењето, исцедете ја целата вода од пумпата, регулаторот за притисок, цевката, филтерот и другите елементи каде што водата може да остане. Истурете 3-5 литри антифриз (антифриз за ладилници за моторни возила) што содржат антикорозивни средства, во резервоарот и стартувајте ја пумпата за прскање. Отворете ги сите вентили на регулаторот така што течноста да може да стигне до млазницата преку цевките. Конечно, исцедете го остатокот од средствата во резервоарот и оставете ја пумпата да работи уште неколку минути за да го испумпа вишокот од системот на резервоарот . Може да биде слична мешавина од вода и антифриз или зимска течност за миење на шофершајбни.
3. Последното нешто што треба да го сторите ако планирате да го оставите распрскувачот надвор е да го отстраните манометарот со вртење (спротивно од стрелките на часовникот) и да го поставите на топло и суво место (на пр. во ормар) со цел да го заштитите од мрзнење. На овој начин ја обезбедувате неговата долготрајност , и сте го заштитиле од ниски температури.
Одржувањето на прскалките од атомизерот започнува дури после темелното чистење.
Цевки и спојници на цевки
Проверете дали некоја од цевките е пукната и дали спојниците на цевката се стеснати. Слаба, испукана цевка може да пукне во средината на сезоната на прскање и може да предизвика непланирани трошоци. Проверете ги добро, доколку е потребно, заменете ги со нови.
Боја
Некои средства за прскање содржат растворувачи кои имаат агресивно влијание врз бојата. Онаму каде што бојата е оштетена, исчистете ја, извадете ја ‘рѓата и прекријте ја.
Главен резервоар
Проверете дали во резервоарот има преостанато средство за прскање. Долгото задржување на сретства за прскање, го скратува животниот век на резервоарот и на останатите компоненти. Издувниот вентил од резервоарот мора да биде затворен.
Регулатор на притисокот
Заштитете го регулаторот на притисокот од влага и прашина. Ова може да се направи со пластична кеса. Се препорачува подмачкување на подвижни делови со WD – 40 или со масло.
Пумпа
После сезоната, темелно исчистете ја надворешната и внатрешната страна на пумпата пред да ја конзервирате. Проверете го бројот на работните часови и според потребите направете редовен сервис (промена на маслото, мембрана , дихтунзи, итн.). Доколку не сте сигурни во тоа што треба да го направите обратете се во овластен сервис.
Кадранско вратило (РТО)
Безбедносната игла на главата од вратилото мора да се исчисти и подмачка, бидејќи само таква може да си ја врши функцијата и да се обезбеди таа да не испадне. Проверете го и заштитите го вратилото на PTO, функцијата и состојбата на PTO на секои 40 работни часови. Заменете ги оштетените делови со нови. На секои 100 работни часа, проверете ја состојбата на PTO-вратилото , општата состојба на PTO вратилото, а особено безбедносната игла. Заменете ги оштетените делови со нови.
Останати делови
Исчистете ги сите витални делови (филтри , ленти, дополнителна опрема …), проверете ја нивната состојба и заменете ги по потреба со нови. Од елементи како што се филтри за вшмукување, вентили, итн.,одстранете ја преостаната вода и секаков акумулиран талог. Исто така, подмачкајте ги подвижните делови на регулаторот.
Извор: Agro-Eko Magazin
Напишете коментар