Пред да се стави тракторот надвор од употреба неколку месеци во зимскиот период, се препорачува да се преземат заштитни мерки за да се осигура дека тракторот нема да се оштети за тој период. При заштита, тракторот мора да биде апсолутно исправен. И, ако тоа не е случај, прво доведете го во правилна состојба и дури потоа продолжете. Заштитениот трактор мора да биде поставен на место каде што ќе биде заштитен од сонце, влага, температурни промени и други атмосферски влијанија.
За таа цел, треба да се следат упатствата на производителот, а постапката за повеќето трактори е следна:
– Добро измијте ја и исчистете ја надворешната страна на тракторот (со топла вода, масло или керозин) – Вклучете го тракторот да работи додека не се загрее маслото
– Додека работи моторот, исцедете го талогот од чистачот на компримиран воздух
– Сопрете го моторот и исцедете го маслото од коритото на моторот
– Ставете нов филтер за масло
– Истурете масло за заштита во кутијата на моторот (SAE 10, 20 или 30, во зависност од температурата што ќе преовладува кога тракторот е во мирување)
– Испуштете ја водата од ладилникот и блокот на цилиндерот и исплакнете ги додека не почне да тече чиста вода.
– Вклучете го моторот неколку секунди додека не се исцеди целата вода од пумпата за вода и така што новото масло ги подмачкува сите делови на моторот
– Кога моторот ќе сопре, оставете ја целата вода да истече од ладилникот и блокот на моторот, а потоа затворете ги славините за вода
– Испуштете ги остатоците од кондензирана вода од резервоарот за воздух
– Отстранете ги инјекторите и истурете околу 2 дл моторно масло рамномерно во цилиндрите
– Извадете го доводното црево од главата на цилиндерот на компресорот и истурете 10 капки моторно масло во отворот на доводниот вентил
– Ставете ги инјекторите (не ги прицврстувајте), потоа неколку пати полека свртете го коленестото вратило со клуч и дури потоа прицврстете ги инјекторите.
– Отстранете го комплетно чистачот на воздух, гумената спојна цевка на пречистувачот и цевките за вшмукување и измијте ги – Извадете го издувните лонец и исчистете го
– Користете непропустлива лепенка (или селотејп) за да ги запечатите отворите на доводните и издувните цевки на моторот, како и отворот за довод на компресорот
– Отстранете ги батериите и складирајте ги според упатствата на производителот.
– Исчистете ги и премачкајте ги клемите со технички вазелин
– Наполнете го резервоарот со гориво до врвот за да не рѓосува од влага
– Исцедете го маслото од куќиштето на менувачот, диференцијалот, страничните редуктори, ремените и хидрауликата и, во сето горенаведено, истурете ново масло
– Подмачкајте ги рамките на инструментите со техничка маст за да не кородираат.
– Подигнете го тракторот на дрвени држачи за гумите да не го носат товарот.Воздухот во гумите останува на препорачаниот притисок
– Внимавајте гумите да не се измачкани со маснотии или гориво и да не се изложени на сонце
– Отпуштете ја рачната сопирачка, ставете го менувачот во „лер“ и покријте го тракторот со церада
– На секои 15 дена, малку свртете го коленестото вратило на моторот со клуч за да се олабави и подмачка моторот. Во исто време свртете ги тркалата за ¼ кривина. Вака подготвен трактор може да се чува до 6 месеци без никакви проблеми.
Пред да го ставите тракторот во функција на пролет, мора да се направи деконзервација.
Извор: agrosavjet.com