
Плановите на ЕУ за намалување на индустриските емисии би можеле да погодат повеќе од трипати повеќе фарми за свињи и речиси четирипати повеќе живинарски фарми поради употребата на застарени податоци од 2016 година, пишува во објавениот документ на Комисијата кој излезе во јавност, пишува Eurostat.
Документот, кој на 30 јануари беше претставен од службата за животна средина на Европската комисија, во рамките на работната група за животна средина на Советот на ЕУ, дава увид во моменталната состојба на предлогот за Директивата за индустриски емисии.
Предложената ревизија на директивата, претставена од извршната власт на ЕУ во април 2022 година, има за цел да ги намали штетните емисии од индустриските постројки, чиј опсег се протега на некои од најголемите сточарски фарми во ЕУ.
Документ кој се појави во јавност покажува дека податоците што се користат како основа за тековниот предлог, вклучувајќи го и контроверзниот праг за цифрата „сточарски единици“, точката во која фармите ќе бидат дефинирани како „индустриски“ и затоа ќе бидат казнети според директивата, се од податоците на анкетите на фармите на Eurostat од 2016 година.
Анкетите располагаат со податоци за големината и бројот на фарми во ЕУ, а се користени како основа за проценка на влијанијата на Комисијата и за постигнување на целите предложени од Комисијата.
Пресметано на овој начин, проценетото влијание на оваа предложена бројка е 18% од фармите за свињи, 15% од фармите за живина и 10% од фармите за говеда, вклучувајќи говедско месо и млечни производи, што претставува вкупен просек во ЕУ од 13% од сточарското производство.
Овие застарени бројки, сепак, ја кријат реалната слика во овој сектор.
Врз основа на најновите податоци од 2020 година, процентот на погодени фарми се проценува дека ќе се зголеми тројно до 61% за свињите и 58% за живинарските фарми. Засегнатите сточарски фарми се зголемиле за 2,5% до 12,5%.
Во комбинација со мешовитите фарми, од кои 27% се погодени, ова го носи вкупниот просек на погодените сточарски фарми во ЕУ до 20%, според презентацијата.
Податоците од анкетите за фармите на Eurostat за 2020 година се подложени на конечни проверки од страна на статистичкиот завод на ЕУ и поради оваа причина сè уште не се официјално објавени. Сепак, недостатокот на ажурирани информации не ги спречи политичарите да продолжат со предлогот. Директивата веќе опфаќа мал број сточарски фарми, околу 2% од нив во ЕУ.
Меѓутоа, извршната власт на ЕУ предложи оваа рамка да се прилагоди и да се прошири на поголем дел од сточарскиот сектор во обид да се помогне во усогласувањето на патеката со целите на ЕУ за Зелениот договор и стратегијата за метан.
Како што е наведено во презентацијата, причината за ова намалување на бројот на фарми може да се објасни со комбинацијата на секторска концентрација помеѓу 2016 и 2020 година, особено во свињарството и живинарството.
Во документот се тврди дека поголем просечен број на покриени фарми ја зголемува ефективноста на мерките што ги преземаат земјоделците. Ова, според тоа, создава „попозитивен однос на вкупните социјални придобивки и трошоците“.
Меѓутоа, новите пресметки ќе предизвикаат загриженост кај Комитетот за земјоделство на Европскиот парламент и земјоделците, кои веќе се собраа за да се борат против влијанието на сегашниот праг.
Бидејќи IED е директива, ќе биде дозволен двегодишен преоден период пред неговото влегување во сила.
Практично, тоа значи дека дури и ако договорот за IED биде потпишан во 2023 година, директивата нема да се имплементира до 2025 година.
Напишете коментар